אני נמצא בפייסבוק

ynet - מבזקים

יום ראשון, 9 בינואר 2011

הדרך שלי להגביר ביטחון עצמי..



אחד הדברים החשובים ביותר להצלחה עם נשים, זהו ביטחון עצמי – אותו המצב שבו אתה מרגיש שאתה שולט בסיטואציה, יודע מה נכון לעשות, מרגיש מראש שאתה הולך להצליח וכל ההוויה וההתנהגות שלך מקרינים את זה. ברגע שיש לך את הביטחון העצמי זה אפילו לא כל כך משנה מה אתה תגיד, כי המסרים שאתה מצליח להעביר בעזרת ההתנהגות, שפת הגוף וטון הדיבור שלך הם כל כך עוצמתיים שלתוכן של המילים כמעט ואין חשיבות. ואולי אחד הדברים הכי חשובים שנותן לנו ביטחון עצמי, זה היעדר פחד. ברגע שאתה בעל ביטחון עצמי גבוה, אין לך בעיה לגשת לכל בחורה שאתה רוצה ולהתחיל לדבר איתה.
אז איך בונים, מייצרים ומעצימים את הביטחון העצמי שמהווה את הבסיס להצלחה שלך עם נשים? זה בדיוק מה שאני הולך להראות לך עכשיו. 
מהו ביטחון עצמי ואיך בונים אותו
למושג "ביטחון עצמי" אין הגדרה חד משמעית, מכיוון ש"ביטחון עצמי" משלב בתוכו הרבה דברים שונים – תחושת שליטה בסיטואציה, הרגשת נינוחות ורוגע, יכולת לסמוך על עצמך, ידע פנימי שאתה הולך להצליח, מחשבות חיוביות שנמצאת בראש שלך באותו הרגע, אומץ והיעדר חששות. כל אחד מהדברים האלה מהווה חלק מאותו הדבר שנקרא "ביטחון עצמי" ועל כל אחד מהם אפשר לעבוד בנפרד וכך לשפר את הביטחון העצמי שלך.
לכל בן אדם יש ביטחון עצמי בתחומים מסוימים והיעדר ביטחון עצמי בתחומים אחרים. אני די בטוח שאם אתה קורא את הטקסט הזה, אז כנראה שאתה לא מרגיש ביטחון עצמי גבוה במיוחד עם נשים, אבל באותו הזמן אני בטוח שאתה בעל ביטחון עצמי גבוה בתחומים אחרים שאתה טוב בהם. אולי אתה מרגיש מאוד בטוח בעצמך כשאתה נוהג ברכב או כשאתה עוסק במשהו בעבודה שלך, שאתה טוב בו.
בדרך כלל אנחנו מרגישים ביטחון עצמי באותם התחומים שיש לנו בהם הרבה ניסיון וידע, אבל גם בתחומים האלה לא תמיד היה לנו את הניסיון ולא תמיד הרגשנו בהם ביטחון עצמי. אני זוכר שבתור ילד, לנסוע באוטובוס לבד לא היה מובן מאליו עבורי. זו הייתה משימה לא פשוטה שחששתי ממנה. הייתי צריך לעבור הדרכה של ההורים על מנת להבין איך העניינים עובדים - למי לשלם, איפה לשבת, איך לדעת מתי לרדת, איפה פעמון העצירה ומתי צריך ללחוץ עליו. ברגע שבראש היה לי מתכון להתנהגות, זה כבר לא היה כל כך מפחיד, כי ידעתי מה נכון לעשות בכל רגע. אבל בכל זאת, בפעם ראשונה שעליתי לאוטובוס לבד (זה היה בגיל 6-7) זה עדיין הפחיד אותי ורק אחרי כמה נסיעות יכולתי לומר שאין בעיה ואני שולט בתחום ויכול לנסוע לבד לבית הספר. בזמנו אני זוכר שזה עשה לי את היום וסיפרתי לכולם את "סיפור ההצלחה" איך נסעתי באוטובוס לבד. למרות שהיום אני צוחק על זה ולא מבין איך לקח לי זמן להתמודד עם משהו כל כך בנאלי, אני גם מבין שעברתי שם תהליך של למידה והסתגלות.
כל היופי הוא שמנגנון צבירת הביטחון העצמי עובד בדיוק באותה הצורה בכל תחומי החיים. ברגע שהבנתי את המנגנון הזה, היה לי קל מאוד לבנות את הביטחון העצמי שלי בשביל לתקשר עם נשים.
ישנן הרבה טכניקות, גישות ושיטות שונות לבנות ביטחון עצמי, אבל יש 2 דברים מרכזיים והכי חשובים שהייתי צריך (וזה גם מה שאתה צריך), כדי לבנות ביטחון עצמי עם בחורות:
1. מתכון פעולה לכל מקרי החיים – ברגע שאתה מבין כיצד נכון להתנהג עם בחורה בכל רגע ואיך להתגבר על מכשולים שונים שעלולים לצוץ במהלך השיחה איתה, אתה נרגע כי אתה יודע שמה שלא יקרה אתה תדע איך להסתדר. ברגע שיש לך בראש אלגוריתם ברור, הכל הופך עבורך למשימה קלה.
על מנת שתהיה לך ההבנה הדרושה עליך ללמוד ולהבין לעומק את הפסיכולוגיה הנשית, את מה שחשוב להן בגבר, את מה שנשים מרגישות במצבים שונים ולמה הן מצפות ממך. עליך להבין כיצד עליך להתנהג בכל מקרה ומקרה, ואיזו התנהגות שלך תגרום לבחורה להימשך אליך ולא תרתיע אותה או תגרום לה לראות בך ידיד ותו לא. אתה יכול להתחיל ללמוד את זה עצמאית, מהניוזלטרים שאנחנו שולחים (ואני בטוח שכבר למדת לא מעט) או מהספר שלנו, אבל הדרך הטובה ביותר היא לקבל את כל הידע וההבנה בצורה מסודרת בקורס "אמנות הפיתוי", מכיוון שהוא מכיל את החומר המקיף ביותר שלא נמצא בניוזלטרים או בספר.
בדומה לנסיעה באוטובוס, יש עוד מאות סיפורים על דברים אחרים בחיים, שבהם עברתי משלב הפחד וחוסר השליטה למצב שבו אני עושה את הדברים כחלק משגרת היום ומרגיש בטוח בעצמי ובשליטה מלאה. למשל דברים כמו לרכב על אופניים, לשחות, לתכנן טיול בחו"ל, להרצות וכו'.
2. הדבר השני שאתה צריך כדי לבנות ביטחון עצמי הוא התנסות בפועל – הבנה תאורטית היא דבר מצוין והיא כבר נותנת לך ביטחון בכך שאתה מרגיש שאתה יודע מה ואיך לעשות, אבל את ההרגשה האמיתית שאתה שולט בסיטואציה אפשר לקבל רק לאחר שצברת מספיק ניסיון ואתה יודע ב-100% שאתה מסוגל לעשות את מה שצריך. לכן, לאחר שיש לך את הידע, חשוב שתיישם אותו שוב ושוב, כדי להרגיל את עצמך לעשות את זה ולאמת עבור עצמך שמה שאתה עושה הוא הדבר הנכון. בדיוק כמו שאני נזקקתי בילדותי למספר נסיעות באוטובוס כדי להרגיש שאני שולט בזה, למרות שקודם כבר ידעתי איך עושים את זה תאורטית, כך הדבר גם בתחום הנשים – צריך לצבור ניסיון בתקשורת נכונה, כדי שתעשה את זה כבר על אוטומט ותכיר את כל הניואנסים.
גם את צבירת הניסיון אתה יכול לעשות בצורה עצמאית על ידי כך שתצא החוצה, תיגש לבחורות, תנהל איתן שיחות ובכל פעם תנסה ליישם משהו חדש שלמדת. ככל שתתנסה בזה יותר ותראה שאתה מצליח לפעול בהתאם לידע החדש שלך, כך תקבל יותר הצלחות, הביטחון העצמי שלך יגדל ואתה תרגיש שאתה שולט בנושא. תרגול עצמי זוהי משימה לא פשוטה מכיוון שהיא דורשת התמדה, אומץ, משמעת עצמית, יכולת הסקת מסקנות וניתוח המקרים שאתה נתקל בהם. מי שמצליח לעשות זאת לבד מגיע להצלחות גדולות מאוד. אני מציע לך לעשות את התרגולים במסגרת הקורס שלנו, שבו בנינו תוכנית תרגול מסודרת שבמסגרתה אתה עובד על שבירת פחדים תחילה ולאחר מכן על הטמעת כל הנושאים שלמדת בצורה תיאורטית והפיכתם להתנהגות הטבעית שלך.
אני רוצה לתת לך תרגיל נוסף שתוכל לעשות בבית והוא ישפר את האמונה שלך בעצמך ויתחיל להעצים את הביטחון העצמי שלך מהרגע שתתחיל לבצע אותו.
קח דף ורשום בו אחד אחרי השני את כל הדברים שאתה חושב שיש לך להציע לנשים. זה יכול להיות כל דבר קטן או גדול, תכונה או מיומנות כלשהי, משהו מהאופי שלך או משהו מהדברים שאתה מתכנן לעשות. בקיצור כל דבר. אתה צריך לעשות רשימה של לפחות 100 דברים.
שב עם עצמך, נקה את הראש ותתחיל לרשום על הדף כל מה שעולה לך למחשבה. זה ייקח לך לפחות חצי שעה – שעה. תכנן את הזמן הזה מראש. אל תנסה לפסול דברים שאתה חושב שהם לא מספיק טובים בך. לפעמים בחורות יכולות ליהנות מהדברים הכי קטנים בגבר, שנראים לנו כלא משמעותיים בכלל. לכן רשום את כל מה שיש לך להציע בתור בן אדם.
לאחר שתסיים, שים את הרשימה במקום שבו תראה אותה לפחות פעם ביום. הצעד הזה הוא צעד גדול לקראת הרגשת "מיליון הדולר" שתשמש אותך בהמשך.


ClickOn Affiliates - רשת השותפים המתגמלת בישראל