אני נמצא בפייסבוק

ynet - מבזקים

יום שני, 10 בינואר 2011

איך לעבור מבחן מתקדמים 1 explanation about english exam advanced 1




Advanced I
The parts of the article:
Introduction:
מתחילת המאמר ועד תת- הכותרת הראשונה.
Body:
מתת הכותרת הראשונה ועד תת-הכותרת האחרונה (לא כולל)
End of the article
מתת הכותרת האחרונה ועד סוף המאמר.

Pay attention: Question 3 is based on the Introduction.
Question 4 is based on the End of the article
Question 5 is based on the body of the article
Advanced One Questionnaire
Part One: Global Reading
1.) The Title, Subtitle and Intra-textual Subtitles
a) Translate the title of the article into Hebrew.                                  (3 points)
תרגום הכותרת
b) Translate the subtitle which appears under the title of the article.   (4 points)
תרגום כותרת המשנה הראשית של המאמר
c) Translate the intra-textual subtitles.                                                 (4 points)
תרגום תתי-כותרות שבגוף המאמר

d) The topic of the article is:      תשובה בעברית                                                         
(3 points)
נושא המאמר בעברית בהתבסס על הכותרת והכותרת המשנית הראשית.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________

2.) Extra-Textual Material (chart, graph, map, etc.): תשובה בעברית
להסביר את הפרט (התרשים, הגרף או תמונה)  הנתון  ולציין כיצד הוא מתקשר לנושא.

Examine the extra-textual material on page ____.

Explain how this material reinforces what you know about the topic.  (4 points)
 (10 min.)
3.) Introduction:
Read the Introduction.
a) Explain the stated or implied purpose of the article in Hebrew. Begin your answer: “The purpose of the article is to…”                                            (6 points)
מה מטרת המאמר בהתבסס על המבוא. ניסוח שלכם; לא תרגום מילולי.
תשובה בעברית.
b) Quote the most explicit statement of purpose (one quote only).   (4 points)
ציטוט משפט מתוך המבוא המבטא את המטרה של המאמר. תשובה באנגלית.
c) Quote one example of background information.                           (3 points)
ציטוט משפט מתוך המבוא הכולל מידע רקע (מחקרים, מידע על העבר, סיפור אישי, הגדרת מונחים, וכד') . תשובה באנגלית
d) Circle the most appropriate answer.                                                  (3 points)
The background information quoted above is:
להקיף בעיגול את סוג מידע הרקע שמצאתם. תשובה זו מתבססת על תשובתכם הקודמת.
A) anecdotal. (סיפור, תיאור מקרה)
B) scientific; relating to previous research.(מחקרי, מתקשר למחקרים בעבר)
C) historical.(היסטורי)
D) a definition of a term.(הגדרת מושג)
E) other (explain)(אחר)_________________________________________________
(20 min.)


4.) The End of the Article(סוף המאמר-תת כותרת אחרונה)

a) Pay attention to the last subtitle. Read the end of the article.
לצטט משפט בהתאם לאפשרות הנתונה.
לרוב האפשרויות הנתונות הן:
A summary(סיכום)
 recommendation for application of the author’s findingsהמלצה ליישום ממצאי המחבר) recommendation for further research(המלצה להמשך מחקר)
 limitation(מגבלה)
 conclusion (מסקנה)

b) Summarize the main points of the whole end of the article in Hebrew.
לסכם את הנקודות העיקריות מסוף המאמר. תשובה בעברית
כיצד לענות: לקרוא פיסקה ראשונה ואחרונה בסעיף האחרון של המאמר. בנוסף לסמן משפט ראשון ו/או אחרון בכל פיסקה שבסוף המאמר ולסכם את הנקודה העיקרית של הפסקה בעברית. לשים לב שלא בכל פיסקה יופיע רעיון חדש. אין לכלול כאן דוגמאות אלא את הנקודות המרכזיות בלבד. לרשום את התשובה בקצרה בעברית ולמספר את הנקודות שמצאתם.                                                                                               (8 points)
 (30 min.)
5) The Body of the Article
  1. Match the subtitles of the other three sections to the main ideas below.
להתאים תתי- כותרות לרעיונות המרכזיים הנתונים בשאלה.
       b. Skim the body of the article. State the main idea of the section: XXX  in Hebrew..                        
תשובה בעברית. יש לנסח את הרעיון המרכזי של הנתון בשאלה. רעיון מרכזי זה צריך להיות מנוסח בקצרה. ניתן לנסח כך: הסעיף עוסק ב... / כולל דוגמאות ל..., מוצג מחקר  הבודק.. את....., תיאור מקרה של....,
דוגמא :
Single Mothers
קשיים ההופכים את חייהן של אמהות חד הוריות לבלתי אפשריים: אלימות מצד בן הזוג, מצוקה כלכלית, חוסר בית, טראומות נפשיות ומחלות גופניות
IMPOSSIBLE LIVES
(30 min.)


6/7 . שאלות TRUE/FALSEתשובה באנגלית
כל שאלה כוללת שני חלקים. 1. לסמן האם המשפט הנתון נכון או לא על פי הטקסט. 2. לצטט משפט מתאים מהטקסט המוכיח את תשובתכם.
כיצד לענות: לתרגם את המשפט הנתון. לסמן מילות מפתח באנגלית. לחפש מילות מפתח זהות או בעלות אותה משמעות בטקסט.

.8 שאלת תרגום . תשובה בעברית. יש לבחור את אחת הפסקאות הנתונות.
השאלה כוללת שני סעיפים. 1. לתרגם את הפסקה באופן מילולי – לשים לב לזמנים וביטויים. 2. לציין כיצד היא מתקשרת לנושא המאמר.
(20 min.)
9. שאלת טבלה. תשובה באנגלית. ניתן להיעזר בתשובתכם לשאלה 5 על מנת לאתר את הסעיף המתאים להשלמת הטבלה. חשוב להבין היטב את ההוראות של שאלה זו, ואת החלקים הנתונים בטבלה. מילות מפתח מתוך חלקים אלו יובילו אל המשפטים הנחוצים מתוך הטקסט.
טיפ: רצוי לעיין בטבלה ולתרגם את החלקים הנתונים כבר בהתחלה. בצורה זו ניתן לאתר ולמלא את הפרטים הדרושים תוך כדי קריאה.
(30 min.)


10. שאלת רב ברירה. יש לקרוא את הוראות השאלה. לסמן את התשובה או התשובות הנכונות.
כיצד לענות: לתרגם את המשפט הנתון. לסמן מילות מפתח באנגלית. לחפש מילות מפתח זהות או בעלות אותה משמעות בטקסט.
(30 min.)



ההנחיות הנ"ל אינן תחליף לקריאת ההוראות  של השאלות.
חשוב ביותר לקרוא ולהבין היטב את השאלות.


Questionnaire – some general guidelines
A suggestion of organizing your reading:
The most important parts of the article that should be well understood:
·        Title and the subtitle.
·        Introduction: First and last paragraph of the introduction + the first and/or last sentences of each of the paragraphs included in the introduction.
·        End of the article: First and last paragraphs of the end of the article (last subtitle) + the first and/or last lines of each of the paragraphs included in the last part of the article.
·        The Body of the article:
·        Mark the intra-textual subtitles and translate them.
·        The first and last paragraphs of each section are the most important.
·        Mark the first and/or last line of each paragraph. If you get the idea from the first sentence you don’t need to go any further. Sometimes a connector of contrast appears in the second sentence (Yet, Nevertheless…) In this case you should read this second sentence. It may include the main idea of the paragraph. When the first sentence of the paragraph doesn’t provide any significant information you should check the last sentence of the paragraph. After you finish skimming each section of the article stop and think: what is the main idea in this particular section? How does it relate to the topic of the article?
Additional keys to understanding to be marked as you read:
a.       Specific punctuation (? / :/ “/ --/)
b.      Numbers (Dates, years - 1980, %..)
c.       Names (Capital letters in the middle of sentences – names of places, people, organizations, acronyms)
d.      Connectors (but, moreover, for instance…)
e.       Words, phrases or sentences that are emphasized: bold; italics or underlined phrases.

ClickOn Affiliates - רשת השותפים המתגמלת בישראל