אני נמצא בפייסבוק

ynet - מבזקים

יום ראשון, 9 בינואר 2011

אהבה


אהבה היא רגש ומושג שמאוד קשה לתאר, אם בכלל אפשר. מדי יום ביומו נכתבים שירים חדשים על אהבה רומנטית בין גבר לאישה, אהבה בין בני משפחה ויחסי חברות אוהבים. גדולי האמנים – מחזאים, ציירים, פסלים וסופרים יצרו ויוצרים יצירות מימי קדם ועד היום מתוך תחושת השראה שנובעת מהרגש הנקרא אהבה. אז מה זה בעצם אהבה ?

בטח שלא נוכל לתת לכם את ההסבר הכולל כל כך בקלות, אבל לא בגלל שאנחנו לא רוצים ! עד היום חוקרים ופסיכולוגים מתעסקים בשאלה הנרחבת והמרתקת הזו ובמשמעויות השונות של הרגש המיוחד הזה, המשמעויות שלו, כיצד האהבה משפיעה עלינו ואיך היא גורמת לנו ולאנשים בכל העולם להפוך עולמות, להזיז הרים ואפילו לפגוע בעצמם. ועדיין, אין תשובות ברורות ומספקות לשאלה הכל כך מעניינת הזו.
אם בוחנים את הנושא מבחינה מדעית, מדענים טוענים שאהבה מעוררת בנו ריאקציה כימית שגורמת לנו לתחושות של אופוריה, שמחה, התעלות והתרגשות יחד עם תחושות שליליות נלוות של תלות,קנאה ורכושנות. אבל למה בעצם רובנו ממשיכים לחשוק ברגש הזה שנקרא אהבה ותרים אחריו תמיד ובכל מקום ? פסיכולוגים נועצים זאת בסיבה מאוד פשוטה, הם טוענים שתחושות של אהבה מעניקות לנו בטחון ויציבות ונותנות לנו משמעות לחיים. למעשה, מחקרים מראים שבנאדם שמגדיר את עצמו מאושר הוא בדרך כלל בנאדם שמעניק אהבה ומקבל אהבה ממשפחה, חברים או בן זוג. אהבה אפלטונית, אהבה ידידותית או אהבה בין בני משפחה מוגדרת כיחס חמים ונעים ודאגה יציבה ורציפה ללא עול או לחץ המופעל במערכת היחסים.
בתחושות של אהבה והתאהבות רומנטית אין חוקים ואין גבולות. החל מרומאו ויוליה התאבדו אוהבים, צעירים ונעימים עבור אשת חלומותיהם, גיבורים יצאו למלחמות ונערות הטילו את שיערן ממגדלים. אל תפחדו להתאהב – רק היזהרו לא להיסחף בכבלי האהבה ולפגוע בעצמכם, אהבה היא רגש נפלא שיכול להיות הרסני במקרים של אהבה נכזבת


ClickOn Affiliates - רשת השותפים המתגמלת בישראל